Rynek nieruchomości rozwija się w oszałamiającym tempie. Zakup domu mieszkania traktowany jest już bowiem, nie tylko jako konsumpcja, ale także inwestycja. Dlatego nawet na dość konkurencyjnym lokalnym rynku agentów nieruchomości, z całą pewnością da sobie radę kolejne biuro nieruchomości. Zanim jednak złożymy wniosek o rejestrację działalności, warto zastanowić co będzie nam potrzebne do prowadzenia takiej firmy. Oczywiście, trudno będzie obejść się bez branżowej wiedzy. Można zatem odbyć właściwy kurs. Agencja nieruchomości musi ponadto dysponować samochodem, posiadać stronę internetową oraz biuro.
Samochód w biurze nieruchomości
Praca agenta nieruchomości polega przede wszystkim na pokazywaniu mieszkań lub domów osobom, które wyjawiają takie zainteresowanie. Bywa, że pośrednik spędza cały dzień w rozjazdach po mieście i okolicy. Trudno zatem obyć się bez samochodu. Wygląd samochodu w dużej mierze rzutuje na opinii o firmie. Trzeba pamiętać, że wysokość naszego zarobku zależy od wartości nieruchomości. Jeśli zależy nam na obsłudze majętnych klientów, to nie możemy pokazać się w starym i zaniedbanym aucie. Poza tym niektóre sytuacje wymagają podwiezienia klientów w różne miejsca. Co zatem można zrobić?
Coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się do zalet leasingu samochodu. Wszystko dlatego, że prowadząc firmę w zasadzie nie muszą się martwić o stan auta. Nowy pojazd jest nie tylko bardziej reprezentacyjny oraz bezpieczny, ale do tego bezawaryjny. Rozwój leasingu w Polsce, spowodował, że oferty banków są niezwykle korzystne. Warto samemu się o tym przekonać i sprawdzić co wyliczy nam kalkulator leasingowy Audi Financial Services Polska.
Obsługa kalkulatora jest banalnie prosta. Wystarczy wskazać wartość opłaty wstępnej (możliwość leasingu nawet przy braku opłaty wstępnej), okres, na który chcemy korzystać z leasingu oraz planowany roczny limit kilometrów. Kalkulator szybko wskaże nam miesięczną ratę leasingu netto. W ten sposób możemy korzystać w firmie z takich modeli Audi, jak: Q4 lub e-tron. Jednak to nie wszystkie możliwości. Leasingodawca ma w swojej ofercie także inne marki, w tym: Volkswagen, Seat, Skoda, Cupra.
Strona internetowa biura nieruchomości
Kolejną ważną kwestią w prowadzeniu biura nieruchomości jest posiadanie własnej strony internetowej. Taka witryna to zarówno wizytówka biura, jak również miejsce, w którym powinny być zaprezentowane wszystkie jego oferty. Na początek można skorzystać z opcji samodzielnego stworzenia strony na bezpłatnym portalu.
Jednakże, jeśli traktujemy biznes poważnie i zależy nam na jego właściwym odbiorze, warto zatrudnić firmę, która opracuje stronę specjalnie dla nas. W tym także pomoże wybrać i opłacić serwer oraz domenę.
Lokal dla biura nieruchomości
Mimo że wiele działalności przenosi się do Internetu, to dysponowanie biurem stacjonarnym wciąż jest przez klientów lepiej postrzegane. To, jak duży lokal potrzebujemy, w dużej mierze zależy od skali i sposobu prowadzonej działalności. I oczywiście od tego, czy zatrudniamy pracowników.
Biuro to lokal, do którego poszukujący domu lub sprzedający mieszkanie udają się, aby podpisać umowę pośrednictwa. To tutaj także odbywają się negocjacje i podpisywane są umowy kupna/sprzedaży. Lokal powinien znajdować się miejscu z dogodnym dojazdem i wejściem. Nie bez znaczenia jest także jego estetyczny wystrój.