Jak szukać, aby znaleźć? - praca dla Ciebie

Wydawać by się mogło, że znalezienie pracy nie powinno stanowić problemu w dobie, kiedy liczba oferowanych stanowisk jest większa niż liczba potencjalnych kandydatów starających się o nie. Duże znaczenie przy poszukiwaniu pracy mają przede wszystkim chęci oraz motywacja do jej podjęcia. Zatem jak szukać pracy, aby ją znaleźć? Jakie kroki najpierw podjąć?
W pierwszej kolejności musimy napisać CV. Jest to bardzo ważny dokument dla potencjalnego pracodawcy, który na jego podstawie decyduje czy przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem na proponowane stanowisko. CV pozwala nam przedstawić swoje doświadczenie zawodowe, umiejętności, zainteresowania oraz historię edukacji. Warto przyłożyć się do jego napisania, aby zwiększyć sobie szansę na podjęcie pracy, o którą się staramy.
Kiedy CV mamy napisane – pozostaje nam wybór miejsca zatrudnienia, w którym sprawdzą się nasze kwalifikacje oraz zdobyte doświadczenie. Jeśli to ma być nasza pierwsza praca, warto wziąć to pod uwagę przy wyborze stanowiska pracy. Brak doświadczenia nie rzadko stanowi problem, ale być może nasze cechy charakteru pozwolą idealnie odnaleźć się na oferowanym stanowisku i zostanie to docenione przez pracodawcę.
Szukanie pracy warto rozpocząć od przejrzenia ogłoszeń w gazecie lub internecie. Są to najbardziej popularne źródła, wykorzystywane przez pracodawców podczas poszukiwań potencjalnych pracowników na dane stanowisko. Ogłoszenia umieszczone w ogólnodostępnych miejscach z pewnością dotrą do większej liczby osób, których doświadczenie, cechy charakteru lub chęci są poszukiwane na określonym miejscu pracy. Bardzo często firmy, które umieściły w serwisie ogłoszenie proszę o wysyłanie CV oraz listów motywacyjnych na adres e-mail, co oszczędzi nasz czas, który byśmy stracili na jeżdżenie od jednej siedziby firmy do drugiej, jeśli jesteśmy zainteresowani kilkoma ogłoszeniami.
Decydując się na podjęcie pracy warto skorzystać także z pomocy urzędu pracy. Jeśli od razu nie dostaniemy pracy, być może będziemy mogli skorzystać ze stażu, praktyk lub szkoleń, które umożliwią dam poszerzenie doświadczenia i umiejętności oraz zdobycie certyfikatów ułatwiających podjęcie pracy w innym zawodzie.
Warto także popytać swoich znajomych, czy nie słyszeli o pracy, którą moglibyśmy podjąć w ich zakładzie pracy lub w innym miejscu. Nie możemy jednak wywierać na nich presji i prosić o załatwienie pracy. Być może będą mogli oni nas zarekomendować u pracodawcy, ale to ostatecznie do niego zależy decyzja o naszym zatrudnieniu.
Ogłoszenia o pracę często zamieszczane są także bezpośrednio w miejscu pracy, które poszukuje nowych pracowników jak na przykład witryny sklepowe.
Bez względu na rodzaj podejmowanej pracy należy pamiętać o wywarciu dobrego wrażenia na przyszłych pracodawcy. Liczy się przede wszystkim chęć podjęcia pracy, zaangażowanie oraz dbanie o rozwój firmy. Pracodawca z pewnością doceni także nasze pozytywne nastawienie, otwartość podczas rozmowy kwalifikacyjnej oraz chęć nauki na proponowanym stanowisku.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCo wybrać?
Następny artykułJak szukać pracy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here