Montaż i budowa stoisk targowych

Stoisko targowe pełni w czasie targów rolę „ambasadora”i wizytówki reprezentowanej firmy. Projektowanie i budowa takiego obiektu musi uwzględniać jego przeznaczenie, specyfikę targów, a także charakterystykę osób i podmiotów, do których dana oferta ma być skierowana.

Projekt stoiska a jego przeznaczenie

Najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, jak będzie wyglądać projekt stoiska targowego, jest jego przeznaczenie. W skład wyposażenia stoiska mogą wchodzić tak zróżnicowane elementy, jak przestrzeń do prowadzenia prelekcji, kącik doświadczeń fizycznych lub sofa i stolik do prowadzenia rozmów. Inaczej będzie wyglądało stoisko, w którym chcemy przygotować pokaz, inaczej przestrzeń do budowy kontaktów biznesowych, a jeszcze inaczej obiekt wystawowy z ladą do sprzedawania niektórych produktów. W projekcie należy też uwzględnić oświetlenie obiektu, wprowadzenie nagłośnienia, sposób rozprowadzenia sieci elektrycznej, komunikację (przewodową i bezprzewodową) itd.

Tożsamość klienta docelowego

Podczas tworzenia ogólnego projektu stoiska targowego kluczowe jest przyjęcie pewnej — ustalonej wcześniej — tożsamości potencjalnego klienta. Jeśli jesteśmy nakierowani na współpracę z „gigantami”z branży, to spotkania z nimi będą wymagać bardziej kameralnego wnętrza. Z kolei otwarcie się na „zwykłego Kowalskiego”, to już konieczność zaaranżowania całkiem dużej, ale też wygodnej przestrzeni. Trzeba też liczyć się z tym, że w danym obiekcie potencjalny klient zostanie na dłużej, chcąc np. omówić szczegóły konkretnej oferty. To z kolei oznacza, że wnętrze stoiska musi być przestronne i komunikacyjnie dopracowane.

Jak zaangażować klienta?

Osoba odpowiedzialna za przygotowanie spotkania powinna odpowiedzieć sobie na pytanie, czy i jak angażować potencjalnego klienta. Budowa stoisk targowych powinna tę kwestię uwzględniać. Jeśli działamy np. w branży energetycznej i chcemy zachęcić klientów do wyboru rozwiązań energooszczędnych, powinniśmy im zakomunikować sensowność takiego rozwiązania. Warto więc zaaranżować im miejsce, w którym można wejść w interakcję, porozmawiać, ale też wykonać kilka doświadczeń (to prawdziwa frajda dla dzieci!). Można też skupić się na prelekcjach, debacie oksfordzkiej, zabawach itd. Każdy sposób na zaangażowanie potencjalnego klienta jest wart przetestowania.

Uwzględniając wszystkie te czynniki, można — z pewną dozą prawdopodobieństwa — przyjąć, jak wyglądać ma projekt stoiska do celów targowych. Oczywiście trzeba też będzie ustalić kwestię dekoracji, wyposażenia, przestrzeni socjalnej itd.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here