Jak być lubianym w pracy?

Większość z nas spędza w pracy sporą część dnia, często jest to osiem godzin lub nawet więcej. Warto jest więc lubić to co się robi, ponieważ dzięki temu będziemy z przyjemnością przychodzili do pracy i wykonywali swoje obowiązki. Nasz stosunek do pracy kreowany jest także przez jeszcze jeden ważny element – atmosferę, jaka panuje w miejscu pracy, między pracownikami oraz między pracownikami a pracownikiem. O wiele więcej ma się chęć przyjść do pracy, gdzie spotkamy sympatycznych i pozytywnie nastawionych ludzi, niż do miejsca, w którym każdy kopie dołki pod innymi współpracownikami, a docinki wydają się czymś normalnym. Jak zadbać o atmosferę w pracy i jak być lubianym w pracy?

Uśmiechaj się
Uśmiech jest bardzo zaraźliwy. Jeżeli patrzymy na uśmiechnięta osobę, to również sami zaczynamy się uśmiechać. A jeżeli zaczynamy się uśmiechać to pracują mięśnie odpowiedzialne za ten charakterystyczny układ ust i wysyłają one do mózgu informację, że pracują. Mózg odbiera informacje, że się uśmiechasz i od razu stajesz się szczęśliwszy. Jeżeli w ten sposób uszczęśliwisz swoich współpracowników to i ty staniesz się szczęśliwy. Pamiętaj, że nie ma dużego znaczenia stan twojego uzębienia. Warto jedynie by nie był to bardzo sztuczny uśmiech.

Pamiętaj o powitaniu i pożegnaniu
Staraj się nigdy nie przychodzić ani wychodzić po cichu. Warto zawsze rzucić radosne dzień dobry czy część wszystkim, a także do widzenia, do jutra czy miłego wieczoru. Dzięki tym prostym słowom wyjdziesz na człowieka zarówno sympatycznego jak i kulturalnego. Ludzie, którzy nie witają się z innymi, są uważani za gburowatych.

Zapamiętaj imiona
Nawet jeżeli masz z tym problem, to postaraj się zapamiętać imiona swoich współpracowników. Nikt nie lubi, kiedy zwraca się do niego poprzez zwrot ej ty lub bezosobowo. Każdy bardziej przychylnie spojrzy na twoja prośbę, jeżeli na koniec dodasz imię osoby, która o coś prosisz, np. podasz mi wodę, Aniu? Ponadto pokazuje to, że masz dla tych ludzi szacunek. Nic tak nie dodaje w oczach współpracowników i innych znajomych, jak właśnie zapamiętanie imienia.

Nie obgaduj
Staraj się nie mówić brzydko o innych współpracownikach. Pamiętaj, że kto obgaduje, ten również będzie obgadywany. Może wydaje Ci się, że jeżeli nie będziesz tego robił, to nie będziesz miał o czym rozmawiać z innymi, ale jesteś w błędnym przekonaniu. Osoba, z którą obgaduje aż kogoś, zobaczy, że jesteś skłonny mówić źle o kimś za plecami i nie będzie gotowa ci już nigdy zaufać. Jeżeli już mówicie o kimś to staraj się nie oceniać i nie wydawać pochopnych opinii. Postaraj się też nie nastawiać negatywnie do innych, opierając swoją opinię tylko na zdaniu innych.

Dbaj o higienę
Wydaje się, że to banał, ale staraj się codziennie prezentować się dobrze. To nie tak, że masz się stroić codziennie do pracy nawet jeżeli nie masz w niej kontaktu chociażby z klientami, ale zadbaj o codzienną zmianę zarówno bielizny, jak i ubrań, prysznic czy umycie zębów. Ludziom zdecydowanie przyjemniej rozmawia się z osobami czystymi, zadbanymi i pachnącymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here